IT-hjälp via fjärrsupport
Som kund hos oss är det enkelt att få snabb IT-hjälp. Detta kan du till exempel få genom så kallad fjärrsupport. Fjärrsupport gör det möjligt för oss att ta över din dator och rätta till problemet. Detta sker genom att du laddar hem en så kallad klient på vår hemsida och godkänner att vi tar över datorn. I gengäld kan du luta dig tillbaka och titta på medan IT-teknikern effektivt löser uppgiften. Det här är ett snabbt och effektivt sätt att få problemen avhjälpta i fall du känner dig osäker på vad som behövs göras.
Vill du så passar vi samtidigt på att tala om vad det är vi gör och varför. Men de flesta tycker att det är nog med att titta på medan musen dansar snabbt över skärmen för att öppna olika fönster och samtidigt avhjälpa problemen.
Förbered teamet på ditt ärende
Bästa sättet för snabb och relevant IT-hjälp är att maila vår helpdesk. På så vis kan teknikerna förbereda sig och läsa in sig på ditt problem och ärendet blir både snabbare och mer kostnadseffektivt. Självklart får du även IT-hjälp om du ringer supporten direkt, vi finns där för dig oavsett.
Funktionen fjärrsupport hittar du längst upp i menyn till höger.
FAQ
Kan ni gå in på min dator utan att jag givit tillstånd till det?
Nej, det går inte. Innan vi kan gå in och ta över din dator behöver du först ladda ner en klient till din dator och därefter godkänna att vi går in.
Hur går det till med fjärrstyrning av datorn?
För att vi ska få tillgång till din dator eller skrivare för den delen behvöer du ge oss access först.
Detta gör du genom att ladda ner en klient från vår hemsida. Längst upp till höger på startsidan hittar du knappen för “fjärrsupport”.
Genom att trycka på den och därefter acceptera klienten som dyker upp i ett nytt fönster kommer du vidare till nästa steg.
Tillsammans med klienten kommer det att dyka upp en unik sifferkombination som du behöver delge oss.
Först därefter har vi möjlighet att gå in på din dator.
När vi väl är inne kan du under tiden lugnt luta dig tillbaka medans vi löser dina problem.
När problemet är löst kan du själv stänga ner åtkomsten till din dator genom att trycka avsluta på klienten.
För att vi ska få tillgång till din dator igen behöver du återigen ge oss den för tillfället unika sifferkoden som öppnar upp för oss.